Overslaan en naar de inhoud gaan

You can translate this website using Google Translate. When you select a language there will be data sent to Google.

We are not responsible for the quality of the translation.

Close
Veelgestelde vragenHeb je een klacht over een kinderopvanglocatie?

Heb je een klacht over een kinderopvanglocatie?

Wil je als ouder/verzorger een klacht indienen over de kinderopvanglocatie van jouw kind?  

Dan kun je het volgende doen: 

  • Bespreek het eerst met de houder van de kinderopvang. Zij hebben hiervoor een klachtenregeling.
  • Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met het Klachtenloket kinderopvang.
  • Wil je als ouder/verzorger niet naar het Klachtenloket Kinderopvang dan kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Deze geschillencommissie behandelt klachten van consumenten en oudercommissies tegen houders van kinderopvang. De commissie behandelt geen klachten tegen een gastouder, maar alleen tegen een gastouderbureau. Gedraagt een gastouder zich dus niet zoals het hoort, dan kun je jouw klacht melden bij het gastouderbureau.  
  • Je kunt ook een klacht melden bij de ambtenaar kinderopvang van de gemeente (van de kinderopvang). De ambtenaar beoordeelt of er een onderzoek nodig is.
  • Je kunt ook contact opnemen met BOinK 
    Deze vereniging behartigt de belangen van ouders in de branche, politiek, media en bij andere organisaties.